Здравейте колеги,
Обръщам се към тези от вас, които ползват тази екстра или имат представа как работи.
The climate control via the heater unit is insufficient when the engine is cold, especially in Diesel engines which are slow to warm up.
These engines may optionally be fitted with a supplementary heater system. This remains active from the moment when the engine is turned on until a certain temperature is reached.
The system consists of an additional heater, located in the heater unit: the device contains three resistances (PTC).
The operation of the resistances is controlled by the climate control unit which either operates only one, two or three of them, providing gradual heating, with a maximum power of 700 W following a logic which depends on:
Не съм сигурен, че системата работи нормално при мен и дали въобще работи.
Сутрин когато е около нулата, парното духа хладен въздух. Не е студен, но не мога да кажа и, че е топъл. Когато стрелката на температурата подмине 50 градуса изведнъж въздуха става много топъл. Дори неприятно.
Чудя се електрическия нагревател, преди мотора да достигне 60 градуса ли трябва да работи или след това. Не виждам много логика във втория случай, но от обяснението в e-learn не става много ясно.
Та, споделете впечатления как е при вас. Опитах се да достигна до релетата, които включват нагревателите, да видя дали се управляват, но никакъв шанс.
Вероятно някой ще попита от къде съм сигурен, че имам такова нещо. Понякога в купето веднага след палене замирисва на нагорещен реотан като от електрическа печка. Проверих в e-learn и се оказа, че имам предпазителите за нагревателите(30А и 50А). Останалите части не са на видно място.
Обръщам се към тези от вас, които ползват тази екстра или имат представа как работи.
The climate control via the heater unit is insufficient when the engine is cold, especially in Diesel engines which are slow to warm up.
These engines may optionally be fitted with a supplementary heater system. This remains active from the moment when the engine is turned on until a certain temperature is reached.
The system consists of an additional heater, located in the heater unit: the device contains three resistances (PTC).
The operation of the resistances is controlled by the climate control unit which either operates only one, two or three of them, providing gradual heating, with a maximum power of 700 W following a logic which depends on:
- the temperature of the engine coolant (about 60° ?);
- the engine speed (which should be above 700 rpm).
- the battery voltage (which should not go below 12.2 V).
Не съм сигурен, че системата работи нормално при мен и дали въобще работи.
Сутрин когато е около нулата, парното духа хладен въздух. Не е студен, но не мога да кажа и, че е топъл. Когато стрелката на температурата подмине 50 градуса изведнъж въздуха става много топъл. Дори неприятно.
Чудя се електрическия нагревател, преди мотора да достигне 60 градуса ли трябва да работи или след това. Не виждам много логика във втория случай, но от обяснението в e-learn не става много ясно.
Та, споделете впечатления как е при вас. Опитах се да достигна до релетата, които включват нагревателите, да видя дали се управляват, но никакъв шанс.
Вероятно някой ще попита от къде съм сигурен, че имам такова нещо. Понякога в купето веднага след палене замирисва на нагорещен реотан като от електрическа печка. Проверих в e-learn и се оказа, че имам предпазителите за нагревателите(30А и 50А). Останалите части не са на видно място.
Comment