Известие

Collapse
No announcement yet.

Електрически нагревател на въздуха в купето (Additional Heater)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Електрически нагревател на въздуха в купето (Additional Heater)

    Здравейте колеги,
    Обръщам се към тези от вас, които ползват тази екстра или имат представа как работи.
    The climate control via the heater unit is insufficient when the engine is cold, especially in Diesel engines which are slow to warm up.
    These engines may optionally be fitted with a supplementary heater system. This remains active from the moment when the engine is turned on until a certain temperature is reached.
    The system consists of an additional heater, located in the heater unit: the device contains three resistances (PTC).
    The operation of the resistances is controlled by the climate control unit which either operates only one, two or three of them, providing gradual heating, with a maximum power of 700 W following a logic which depends on:
    • the temperature of the engine coolant (about 60° ?);
    • the engine speed (which should be above 700 rpm).
    • the battery voltage (which should not go below 12.2 V).

    Не съм сигурен, че системата работи нормално при мен и дали въобще работи.
    Сутрин когато е около нулата, парното духа хладен въздух. Не е студен, но не мога да кажа и, че е топъл. Когато стрелката на температурата подмине 50 градуса изведнъж въздуха става много топъл. Дори неприятно.
    Чудя се електрическия нагревател, преди мотора да достигне 60 градуса ли трябва да работи или след това. Не виждам много логика във втория случай, но от обяснението в e-learn не става много ясно.
    Та, споделете впечатления как е при вас. Опитах се да достигна до релетата, които включват нагревателите, да видя дали се управляват, но никакъв шанс.
    Вероятно някой ще попита от къде съм сигурен, че имам такова нещо. Понякога в купето веднага след палене замирисва на нагорещен реотан като от електрическа печка. Проверих в e-learn и се оказа, че имам предпазителите за нагревателите(30А и 50А). Останалите части не са на видно място.

  • #2
    Колега я сподели каде ги тея предпазители,за дизел иде реч нали?
    156 2.4 jtd 2001 Sportwagon Sony,Hertz,Boss & JBL sound
    KONI sport adjustable suspension kit,Big BREMBO brake kit
    Cinquecento 1.1i 1998 Sporting
    Subaru İmpreza 2000 turbo 1999 Sportwagon

    Comment


    • #3
      Колата е 156 SW FL, 1.9 M-Jet.
      Предпазителите са две големи парчета един до друг. Намират се зад горивния филтър.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от NVG Покажи съобщение
        Колата е 156 SW FL, 1.9 M-Jet.
        Предпазителите са две големи парчета един до друг. Намират се зад горивния филтър.
        Както си видял те са три електронно управляеми реотана с обща мощност 700W и са монтирани допълнително към един вид въздушни серпентини. Работят само ако си запуснал автоматично поддържане на температурата, дори и без компресор (свети ти само левият светодиод на AUTOMATIC - лявата врътка в средата). Като достигне темп. на антифриза 60 се изключват всички включени реотани. Духа само на краката. Въздухът не е горещ, а топличък. Ако започва изведнъж да ти вкарва много горещ въздух - имаш проблем с климатика. Едва ли е блокирало управлението и тези нагреватели да продължават да работят, но това можеш да го провериш и чрез бушоните, щото релетата са на п...а си лелина отзад на системата за въздух

        ---------- Post added at 08:36 ---------- Previous post was at 08:27 ----------

        Първоначално публикувано от barash Покажи съобщение
        Колега я сподели каде ги тея предпазители,за дизел иде реч нали?
        Не за твоя, а за M-Jet само важи това
        Last edited by NightRider; d.m.y г., 08:35. Основание: допълнение
        Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
        156 1.8TS 16V (01.2001)
        147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
        0879369082

        Comment


        • #5
          Мерси колега за инфото!
          Има ли начин да се измери нещо без разглобяване? Имам предвид да меря релетата и реотаните или абсурд.
          Другото за което се сетих е да сложа 55W крушка на мястото на бушона и да меря пада върху нея. Така косвено ще разбера кога/дали включва релето.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от NVG Покажи съобщение
            Мерси колега за инфото!
            Има ли начин да се измери нещо без разглобяване? Имам предвид да меря релетата и реотаните или абсурд.
            Другото за което се сетих е да сложа 55W крушка на мястото на бушона и да меря пада върху нея. Така косвено ще разбера кога/дали включва релето.
            Ти сам си отговори, наясно си с лелектричеството горе-долу, но сложи 21W. Na 50А бушон трябва да свети малко по-силно, че там са два нагревателя в паралел. И с тази лампа може да подключиш амперметър за по-малък ток вече и по-добре ще хванеш нещата
            Last edited by NightRider; d.m.y г., 10:16. Основание: допълнение
            Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
            156 1.8TS 16V (01.2001)
            147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
            0879369082

            Comment


            • #7
              Отделно това може да се кодира (активира) по CAN, примерно с ФЕС, когато има инсталация, но не е активирана.
              Аз съм имал такава екстра и от 1-2 седмици я включих, преди това беше "not present" ... сега доста по-бързо стопля купето.
              Благодарности на колега Sev, който ме "отвори" на тази благинка
              sigpic

              Comment


              • #8
                Аз дали ще имам
                Hyundai i40 - 13 - CRDI - Powered By TST Racing
                Suzuki Grand Vitara - 07 - AWD EX
                Alfa 156 - 1.9 JTD - 03 - Powered By TST Racing + K&N Filter - EX
                Kawasaki Ninja ZXR - 06 -The Fastest
                Honda PCX150 - 15 - The Cheapest

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Kamen666 Покажи съобщение
                  Аз дали ще имам
                  Йок
                  Giulietta 1,6 JTDm 2013
                  156 SW 1,9 JTD 2003

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Dodo 155 Покажи съобщение
                    Отделно това може да се кодира (активира) по CAN, примерно с ФЕС, когато има инсталация, но не е активирана.
                    Аз съм имал такава екстра и от 1-2 седмици я включих, преди това беше "not present" ... сега доста по-бързо стопля купето.
                    Благодарности на колега Sev, който ме "отвори" на тази благинка
                    Раздуй, ако обичаш...предполагам не става дума за 156-ца?
                    156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                    OEM & Ventura Garage
                    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Dodo 155 Покажи съобщение
                      Отделно това може да се кодира (активира) по CAN, примерно с ФЕС, когато има инсталация, но не е активирана.
                      Аз съм имал такава екстра и от 1-2 седмици я включих, преди това беше "not present" ... сега доста по-бързо стопля купето.
                      Благодарности на колега Sev, който ме "отвори" на тази благинка
                      Оп, за коя кола става на въпрос? Само не казвай 156 и особено с еднозоновия климатроник
                      Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                      156 1.8TS 16V (01.2001)
                      147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                      0879369082

                      Comment


                      • #12
                        Днес покарах и реших да не се намесвам в работата на климатроника. Оставих го на Auto.
                        1. Външна температура 8 градуса. След като запалих колата климатроника не тръгна в продължение на 2 минути.
                        2. След това заработи вентилатора и действително въздуха беше леко топъл. Не мога да кажа че е достатъчно да стопли купето, но явно 700W не са достатъчни за да пречупят температурата на въздуха от 8 на 25 градуса. Всеки случай със сигурност нагревателя работеше.
                        3.След като стрелката подмина 50 градуса явно започна да стопля от мотора. Усети се как струята стана гореща. След като достигна зададената температура(25С) вентилатора намали оборотите почти до нула.
                        Всичко това се случи в рамките на около 10 минути. Колата беше в гараж преди това.
                        Остава въпроса дали работят и двете релета.
                        Идеята за тест с ФЕС е много добра, но аз не видях такава възможност в екуто за мотора. То си е логично. Вероятно трябва да има комуникация с екуто на климатроника. Пробвах преди да се свържа но не стана.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от NVG Покажи съобщение
                          Днес покарах и реших да не се намесвам в работата на климатроника. Оставих го на Auto.
                          1. Външна температура 8 градуса. След като запалих колата климатроника не тръгна в продължение на 2 минути.
                          2. След това заработи вентилатора и действително въздуха беше леко топъл. Не мога да кажа че е достатъчно да стопли купето, но явно 700W не са достатъчни за да пречупят температурата на въздуха от 8 на 25 градуса. Всеки случай със сигурност нагревателя работеше.
                          3.След като стрелката подмина 50 градуса явно започна да стопля от мотора. Усети се как струята стана гореща. След като достигна зададената температура(25С) вентилатора намали оборотите почти до нула.
                          Всичко това се случи в рамките на около 10 минути. Колата беше в гараж преди това.
                          Остава въпроса дали работят и двете релета.
                          Идеята за тест с ФЕС е много добра, но аз не видях такава възможност в екуто за мотора. То си е логично. Вероятно трябва да има комуникация с екуто на климатроника. Пробвах преди да се свържа но не стана.
                          На 156 пин9 е климатроника - няма опция за проверка. Те са две релета. Няма опция за програмиране. Щом е започнал да духа топличко - работи. Това не е 2000W печка, нали? То е само да отвърне въздуха - първо на джама, после на краката
                          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                          156 1.8TS 16V (01.2001)
                          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                          0879369082

                          Comment


                          • #14
                            Прав си. Сешоара вкъщи е 2000W на MAX. На първа степен е 1000W, а ние имаме само 700. При този дебит на въздуха (вентилатора е почти на MAX) и почти 20 градуса разлика в температурите(външна и желана в купето) явно е така.
                            Благодаря на всички, които се включиха в темата ми!

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                              Оп, за коя кола става на въпрос? Само не казвай 156 и особено с еднозоновия климатроник
                              147 1.9 16v JTDm FL.
                              Говоря за моята кола, т.е. какво е трябвало да направя, за да тръгне ... за 156 не съм наясно ...
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X